trešdiena, 2013. gada 29. maijs

Brinzas salāti ar rukolu

Šādi un līdzīgi ātri pagatavojamie salāti pārsvarā top steidzīgās darbdienās starp darbu un kori, kad nav laika gatavot ēst, bet vajag uzņemt enerģiju. Man labāk tīk pašas gatavoti salāti ar zināmām un svaigām izejvielām, turklāt pašai gatavot ir arī lētāk. Šoreiz iemīļotā Fitaki siera vietā izmēģināju Bulgārijā ražotu govs piena sieru - Brinzu, kuru tagad var ērti nopirkt uz svara Maximas veikalos.


Sastāvdaļas:
Pāris saujas rukolas (ja negaršo, var izmantot tikai salātlapas)
Pāris salātlapu (jebkuras pēc izvēles)
1 liels tomāts
1/2 garā gurķa
~90g Bulgāru govs piena Brinzas
Nedaudz eļļas (man bija no kaltētu tomātu burciņas)
Vidusjūras garšaugu maisījums

Pagatavošana:
Salātlapas saplucina un kopā ar rukolu izkārto šķīvī. Tomātu un gurķi nomazgā un sagriež, liek uz salātlapām un rukolas. Dārzeņiem pāri pārdrupina brinzu, un visu pārslaka ar eļļu, virsū uzkaisot garšaugus. Pasniedz ar maizi.

Rezumē:
Šiem salātiem, protams, variācijas ir bezgalīgas, var gatavot kaut ko līdzīgu grieķu salātiem, pievienojot papriku, sarkano sīpolu, olīvas. Sāli gan nav nepieciešams pievienot, jo Brinza ir diezgan sāļa. Protams, var pievienot arī gaļu, es parasti klāt piekožu rupjmaizi, graudu maizi vai čabatiņu. Brinzas siers man garšo tikpat ļoti, cik Fitaki siers, un pluss šim sieram ir tāds, ka to viegli var sagriezt gabaliņos vai (kā šajos salātos) sadrupināt. Šādi un līdzīgi salāti ir manā ikvasaras ēdienu TOPa augšgalā - ātri un viegli pagatavojami, svaigi, garšīgi, veselīgi, sātīgi, un visa porcija man vienai pašai!:)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru