ceturtdiena, 2011. gada 20. oktobris

Normandiešu ābolu pīrāgs

Recepti SAPā ielika usne un es arī nolēmu uzcept šo pīrāgu, kurš izrādījās vienkāršs un garšīgs.


Oriģinālrecepte ņemta no šejienes, vienīgais, ko es tur pamainīju, ir tas, ka es ābolus mizoju, jo nebija tie tik labi, lai ceptu ar mizām.

Sastāvdaļas:
Mīklai:
90g sviesta
3 ēd.k. cukura (es izmantoju balto)
180g miltu
2 ēd.k. ledusauksta ūdens
Pildījumam:
5-6 vidēji āboli (man bija 6)
3-4 ēd.k. cukura (man bija 3)
60g sviesta
~1/2 citrona sula
Virsai:
1 tējk. cukura
Dažas sviesta piciņas

Pagatavošana:
Miltus sajauc ar cukuru, pievieno gabaliņos sagrieztu sviestu, visu samaisa drupačās, pievieno ledusaukstu ūdeni un mīca, līdz mīkla saveļas bumbā.
Mīklu liek cepamajā veidnē (autore iesaka likt veidnē ar noņemamām malām, es izmantoju pīrāgu veidni 24cm) un izkārto tā, lai maliņas ir nedaudz uz augšu.
Ābolus nomazgā un sagriež škēlītēs (mizu jāatstāj, es tomēr mizoju), apsmidzina ar citrona sulu.
Pannā izkausē sviestu ar cukuru, silda 3-4 minūtes (es tik ilgi nekarsēju,jo sāka degt). Pannā ieliek sagrieztos ābolus un sautē (receptē bija 15min, autore sautēja 7-8 min, es 5min, jo āboli ātri bija gatavi). Jāskatās pēc šķirnes, āboli jāsautē tikai tik ilgi, lai tie paliek mīksti, bet nezaudē formu un nesavārās biezenī.
Ņem formu ar ieklāto mīklu un tajā vienmērīgi saliek sautētās ābolu šķēlītes ar biezajām maliņām uz augšu (skat. attēlos). Pannā no āboliem radušos sulu nolej krūzītē, tā būs nepieciešama vēlāk.
Pīrāgu liek sakarsētā cepeškrāsnī 170-180 grādos (man bija 175 grādi) uz 40-45min (man cepās 40min). Pēc 40 minūtēm pīrāgu ņem ārā un vienmērīgi aplej ar atlikto sulu, uzliek dažas sviesta piciņas un apber ar 1 tējk. cukura, liek cepeškrāsnī cepties uz ~5min.
Gatavu ņem ārā, atdzesē un liek ledusskapī uz 4-5h, pasniedzot pārkaisa ar pūdercukuru.

Rezumē:
Jāsaka, ka pēdējā teikumā aprakstītās darbības ar ledusskapi un pūdercukuru mēs izlaidām, pīrāgu pagaršojām jau tajā pašā vakarā. Pīrāga apakšdaļa sanāca diezgan drupena, bet varbūt tāpēc, ka ēdām to jau siltu. Bija grūti izņemt no veidnes, tāpēc labāk izmantot veidni ar noņemamo malu, kā autore iesaka. Garšo kā smilšu mīklas cepums ar āboliem. Auksts no ledusskapja noteikti garšotu vēl labāk. Man pašai labāk garšoja ābolu pīrāgs ar ābolu biezeni, jo bija tā kā nedaudz svaigāks ar nelielu skābuma piešprici, bet šis nebūt nav slikts, bija garšīgs, pietiekami sulīgs un vienkārši pagatavojams.



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru