trešdiena, 2011. gada 5. oktobris

Ābolu kraukšķis

Arī šis gardums ir no Dienas ēdienu jaunākā numura (28.septembris). Un te nu jāsaka tā - garšoja daudz labāk, nekā izskatās:)


Sastāvdaļas minētas krūzēs (tasēs), šeit krūze ir 240ml. Es nosvēru arī gramos.

Sastāvdaļas:
4 palieli āboli, nomizoti, serdes izņemtas, sagriezti gabaliņos (man bija 6 mazi)
1/2 citrona sula, svaigi izspiesta
3/4 krūzes brūnā cukura (man bija Demerara cukurs 180ml, ~155g)
1 tējk. kļavu sīrupa (man bija DanSukker dzidrais cukura sīrups)
1/2 krūzes auzu pārslu (120ml, ~55g)
1/2 krūzes kviešu miltu (120ml, ~80g)
70-100g mīksta sviesta (man bija 100g)
Šķipsna sāls
1/2 tējk. kanēļa
3/4 tējk. rīvēta muskatrieksta (man nebija)

Pagatavošana:
1.Uzkarsē cepeškrāsni līdz 190 grādiem. Tajā ieliek un sakarsē cepampannu (20x20cm) (man bija apaļa stikla veidne ~26cm).
2.Saber pannā gabaliņos sagrieztos ābolus.
3.Bļodā sajauc auzu pārslas, miltus un cukuru. Citā bļodā samaisa citrona sulu, sviestu, kļavu sīrupu un garšvielas.
4.Šķidrās sastāvdaļas pievieno sausajam maisījumam. Visu rūpīgi sajauc.
5.Uzdrupina (maisījums drīzāk ir drupens, nevis mīklveida) miltu maisījumu āboliem.
6.Liek cepampannu cepeškrāsnī un cep 190 grādos kādu pusstundu, līdz kraukšķim veidojas zeltaini brūna virsiņa (es cepu ~45min).

Rezumē:
Lūk, šis kraukšķis bija tik garšīgs, ka ir vērts to vēlreiz atkārtot un ne vienreiz vien. Pagatavošana ļoti vienkārša un rezultāts ļoti garšīgs! Neceptā mīkla gan man nesanāca drupena, vairāk gan vienā masā un bija skābena, bet visas manas šaubas par garšu pazuda, kad pagaršoju gatavo kraukšķi. Patika kraukšķīgā virsiņa un mitrā, sulīgā ābolu pamatne. Šis ir kā sacepums un kaut arī manā bildē izskatās daudz savādāk nekā žurnālā, mums visiem garšoja ļoti, arī vīra vecākiem, kuriem aizvedām pāris gabaliņus. Te kolosāli ietu klāt plombīra saldējums, kas bija arī žurnāla bildē. Garša ideāla, sevišķi nākamajā dienā tikko no ledusskapja. Iesaku uzcept!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru