svētdiena, 2011. gada 7. augusts

Taizemes siltie salāti ar liellopa gaļu

Nu dikti mani uzrunāja šie salāti, kuri tapa par godu aizgājušajai Valentīndienai.

Recepte no Dienas ēdienu 19.janvāra numura.

Sastāvdaļas:
400g liellopa filejas, sagrieztas ļoti plānās strēmelēs (man bija ~300g liellopa šķiņķa mīkstuma)
3 ēd.k. sojas mērces
1,5 ēd.k. brūnā cukura (man bija Demerara cukurs)
2 ēd.k. ūdens
2 ēd.k. rīsu etiķa (var aizvietot ar parasto (es aizvietoju ar parasto))
1 ēd.k. citrona sulas
2 lielas ķiploka daiviņas, saspiestas (man bija 1 liela)
1 tējk. sezama eļļas (var aizvietot ar augu eļļu; tikai ne olīvu!; es aizvietoju ar 1 ēd.k. rapšu eļļu)
1/4 tējk. sasmalcinātu aso sarkano piparu (man nebija)
1 litrs saplucinātu lapu salātu (var lietot Iceberg; man bija 1 maza galviņa Iceberg salātu)
450ml sarīvētu burkānu (man bija viens liels burkāns)
250ml smalki sakapātu zaļo lociņu (man bija 3 buntītes lociņu)
75ml sakapātas svaigas kinzas (man bija sauja)

Pagatavošana:
1.Sajauc 1 ēdamkaroti sojas mērces, 1 ēdamkaroti brūnā cukura un ūdeni (2 ēd.k.) un pārlej gaļai.
2.Atstāj uz 30 minūtēm marinēties.
3.Pa to laiku sagatavo mērci: sajauc atlikušo sojas mērci, cukuru, etiķi, citrona sulu, ķiplokus, sezama eļļu, piparus.
4.Saplucina salātlapas, sajauc tās ar burkāniem un lociņiem.
5.Gaļai nokāš marinādi.
6.Sakarsētā pannā, kas ieziesta ar augu eļļu, apbrūnina gaļu. To dara aptuveni trīs minūtes uz lielas uguns, nepārtraukti maisot.
7.Tad silto gaļu sajauc ar salātiem, pārlej ar mērci un pārkaisa ar kinzu.
8.Pasniedz ar tvaicētiem rīsiem vai rīsu nūdelēm.

Rezumē:
Tā kā šāda veida salātus gatavoju un ēdu pirmo reizi mūžā, sajūtas bija neparastas:) Vīrs ēda bez gaļas un viņam negāja pie sirds, bet man gan garšoja! Jau sen gribēju pagatavot ko neikdienišķu un tas izdevās ar pirmo reizi!:) Un izrādās, ka kinza ir tīri ēdama:) Tā kā iesaku, garšīgi salāti!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru