piektdiena, 2011. gada 26. augusts

Beverīnas siera pīrāgs

Oriģinālais nosaukums šim pīrāgam ir Vesterbotenas siera pīrāgs, bet tā kā man bija Beverīnas kūpinātais siers, izmantoju šo.


Recepte ņemta no grāmatas "Sāļie un saldie pīrāgi". Vispirms oriģinālrecepte, pēc tam mani labojumi.

Sastāvdaļas:

Mīklai:
200ml kviešu miltu
100ml kviešu un rudzu miltu maisījuma (attiecība 6:4)
75g sviesta vai margarīna (man bija ~80g sviesta)
100ml svaigā siera (man bija 150ml svaigā siera Rimi ar zaļumiem)
1ml sāls (man bija 1/3 tējk.)

Pildījumam:
200g Vesterbotenas vai cita cietā siera (man bija 250g Beverīnas kūpinātā siera)
3 olas
200ml saldā krējuma (man bija 250ml)
sāls un pipari
(kaltēti zirņi)

Pagatavošana:

1.Mīklas sastāvdaļas liek virtuves kombaina traukā un maisa, līdz izveidojas viendabīga mīkla. Mīklu uzmanīgi samīca, pārklāj ar pārtikas plēvi un novieto vēsumā aptuveni uz 30 minūtēm. Ietauko pīrāga veidni (26cm diametrā). Mīklu izveltnē uz miltiem apkaisītas virsmas un ieklāj veidnē. Pamatni sadursta un novieto vēsumā vismaz uz 15 minūtēm.
2.Cepeškrāsni sakarsē līdz 200 grādu temperatūrai.
3.Mīklai pārklāj cepampapīru un uzber kaltētus zirņus. Liek cepeškrāsnī un cep 10 minūtes. Noņem cepampapīru un zirņus. Veidni ieliek atpakaļ krāsnī vēl uz 5 minūtēm. Samazina temperatūru līdz 180 grādiem.
4.Sieru sarīvē un vienmērīgā kārtā pārkaisa mīklai.
5.Sakuļ olas ar krējumu, sāli un pipariem. Olu maisījumu uzmanīgi ielej veidnē.
6.Liek cepeškrāsnī un cep aptuveni 25-30 minūtes vai tik ilgi, līdz olu masa ir sarecējusi un ieguvusi skaistu krāsu.

Kā darīju es:
Samīcīju mīklu un izveltnēju to uz cepampapīra un kopā ar visu cepampapīru ieliku apaļajā formā (26cm), sadurstīju un noliku vēsumā uz 15 min.
Cepeškrāsni sakarsēju līdz 200 grādiem un liku mīklu cepties ~10 min. Zirņus neliku. Kamēr mīkla cepās, sakūlu olas ar krējumu, sāli un pipariem. Sarīvēju sieru skaidiņās un iejaucu olu masā. Izmantoju šo sieru. Izņēmu mīklu no cepeškrāsns un vēlreiz sadurstīju. Krāsns karstumu samazināju uz 180 grādiem. Uz mīklas lēju olu masu un liku cepeškrāsnī cepties 180 grādos precīzi 30 minūtes. Jācep tik ilgi, lai pīrāgs iegūtu zeltainu omletei līdzīgu krāsu.


Rezumē:
Kad lēju olu masu uz mīklas, tā pārgāja pāri malām (laikam kaut kāda vaina ar proporcijām), bet tā kā mīkla man bija cepampapīrā, par to nebēdāju un mīkla ārā no formas neiztecēja.
Pīrāgs izdevās ļoti garšīgs, nedaudz pikants, bet ne uzbāzīgi. Pikantums bija tieši laikā, neko pielikt, neko atņemt. Vīrs garšu attāli salīdzināja ar picu. Pagaršojām vakarā un pārējo ēdām brokastīs, tomēr šis pīrāgs visgaršīgākais ir tieši silts. Garšas bagātināšanai var pievienot tomātu gabaliņus vai šķiņķi.







Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru